Vraag en antwoord

Ga naar https://www.sparkybag.com/login/ Klik op wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Je krijgt nu een e-mail met verdere instructies.

Ga naar het menu-item: Instellingen > Gebruikers. Klik vervolgens op Edit bij de gebruiker wiens wachtwoord je wilt wijzigen en pas het aan.

Dat is geen probleem, ga naar het menu-item: Help > Contact. Vermeld je e-mailadres en bij het onderwerp Extra Domeinnaam, aangevuld met eventuele toelichtingen.

Als je het pakket medium of large hebt is het mogelijk om nieuwsbrieven te versturen. We maken gebruik van MailChimp om deze nieuwsbrieven te versturen.

Dat is geen probleem, ga naar het menu-item: Design en aan de hand van je afgesloten pakket heb je de keuze uit verschillende designs.

Dat is mogelijk indien je een large pakket hebt. Ga naar het menu-item: Inhoud > Talen. Hier kunt u talen toevoegen en/of verwijderen.

Tegen betaling kunnen wij inhoud op je website plaatsen. Onze onderhoudscontracten vind je terug bij prijzen. Voor extra informatie over het beheersysteem kun je ons altijd mailen.

Ga naar: http://webmail.jouwdomein.nl
Je wordt vervolgens doorgestuurd naar het inlogscherm. Vul nu je email-adres in en je wachtwoord. Je wachtwoord is eenmalig toegezonden op een bij ons bekend email-adres of door jezelf aangemaakt in Sparkybag.

Voor het gebruik van onze SMTP server hanteren wij volgende regels:

Maximaal 100 berichten per uur
Maximaal 500 berichten per dag

Ja we maken gebruik van spam filtering aan de hand van spamexperts

De maximale grootte voor een bijlage is 20MB

1. Open het e-mailprogramma


Allereerst moet je het e-mail programma openen, als je dit gedaan hebt moet je via de ‘optie's toets’ kiezen voor ‘instellingen’. Er opent dan een nieuw venster waar je het overzicht ziet van alle bestaande e-mail adressen.


2. Voeg een nieuw account toe


Klik op het plusje om een nieuw account toe te voegen, het onderstaande scherm zal verschijnen. Kies voor de optie links onderin ‘Handm. instellen’ (handmatig instellen).


Nieuw account toevoegen op Android


3. Inkomende mailserver instellen


Vul vervolgens als gebruikersnaam het volledige mail adres in en het bijbehorende wachtwoord. Voor inkomende mailserver (IMAP-server) vul je mail.’domeinnaam.nl’ in. De overige velden hoeven niet ingevuld te worden. Indien nodig kun je het poort nummer wijzigen naar 143.


Uitgaande mailserver isntellen


4. Uitgaande mailserver instellen


Vervolgens dien je de uitgaande mailserver in te stellen. Vul je domein in met smtp. ervoor, smtp.’uwdomein.nl’

Het beveiligingstype dient ongewijzigd te blijven, wel zal poort nummer 587 moeten worden ingevuld. Inloggen verplicht moet worden ingeschakeld. Als gebruikersnaam vul je het volledige e-mail adres in en het bijbehorende wachtwoord. Klik vervolgens op volgende.


Uitgaande mailserver instellen


5. Geef het account een naam


Als het goed is krijg je nu nog de stap om het e-mail account een naam te geven. Wat je hier invult is geheel aan jezelf, dit heeft geen invloed op de werking van de mail.

1. Open Instellingen


Als je alle gegevens bij de hand hebt ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen. Klik op het icoontje ‘Instellingen’.


Beginscherm


2. Open Accounts en wachtwoorden


Vervolgens klik je op ‘Accounts en wachtwoorden’.


Instellingen


3. Maak een nieuw account aan


Klik in het menu op ‘Nieuwe account’.


Nieuwe account


In het overzicht kies je voor de optie ‘Anders’.


Anders


In het volgende scherm klik je op ‘Voeg mailaccount toe’.


Voeg mailaccount toe


4. Vul de algemene e-mail gegevens in


Nu kom je in het scherm waarbij je de algemene e-mail gegevens dient in te vullen.


Algemene mailaccount gegevens


Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:


WatOmschrijving
NaamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailVul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
BeschrijvingVul hier een beschrijving in van het account, dit is handig als je meerdere e-mailadressen hebt ingesteld.

Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’.


5. Vul de serverinstellingen in


Nu kom je in het scherm waarbij je serverinstellingen gaat configureren.


Serverinstellingen configureren


Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:


Server voor inkomende post

WatOmschrijving
HostnaamVul hier de inkomende mailserver in (dit is standaard mail.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Server voor uitgaande post

WatOmschrijving
HostnaamVul je domein in met smtp. ervoor, smtp.jouwdomein.nl
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’. Klik bij de melding over serveridentiteit op ‘Ga door’.


Serveridentiteit niet gecontroleerd


Vervolgens worden de serverinstellingen gecontroleerd.


Controleren serverinstellingen


Klik als laatste stap op ‘Bewaar’. Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kunt het e-mailadres nu direct gebruiken!


Bewaar


6. E-mail klaar om te gebruiken


Klik op het icoontje ‘Mail’ om je e-mail te openen.


Mail openen iPhone

1. Toevoegen nieuw account


Als je alle gegevens bij de hand hebt klik dan op account toevoegen. Je ziet nu het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 3


Vink de optie Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 4


Vink de optie Internet e-mail aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 5


In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:


WaardeOmschrijving
NaamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadresVul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Type accountVul hier IMAP in.
Server voor inkomende e-mailVul hier de inkomende mailserver in (dit is mail.jouw-domeinnaam).
Server voor uitgaande e-mailVul hier de uitgaande mailserver in (dit is smtp.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Wachtwoord onthoudenLaat dit vinkje aangevinkt staan, het programma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoef je vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van je e-mailprogramma.


Klik nu op de knop Meer instellingen en vervolgens op het tabblad Server voor uitgaande e-mail. Vink hier de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en dan de optie Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 6


Hierna open je in hetzelfde scherm het tabblad Geavanceerd. Hier pas je poort voor de uitgaande e-mail (SMTP) aan naar 587.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 7


Vervolgens klik je op OK en dan op Volgende. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klik je op Sluiten en Voltooien.


E-mail instellen Outlook 2010 stap 8


Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

1. Toevoegen nieuw account


Als je alle gegevens bij de hand hebt klik dan op account toevoegen. Je ziet nu het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2013 stap 3


Vink de optie Handmatige instelling of extra extra servertypen aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2013 stap 4


Vink de optie IMAP aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


E-mail instellen Outlook 2013 stap 5


In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:




WaardeOmschrijving
NaamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadresVul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Type account Vul hier IMAP in.
Server voor inkomende e-mailVul hier de inkomende mailserver in (dit is mail.jouw-domeinnaam).
Server voor uitgaande e-mailVul hier de uitgaande mailserver in (dit is smtp.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Wachtwoord onthoudenLaat dit vinkje aangevinkt staan, het programma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoef je vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van je e-mailprogramma.


Klik nu op de knop Meer instellingen en vervolgens op het tabblad Server voor uitgaande e-mail. Vink hier de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en dan de optie Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.


E-mail instellen Outlook 2013 stap 6


Hierna open je in hetzelfde scherm het tabblad Geavanceerd. Hier pas je poort voor de uitgaande e-mail (SMTP) aan naar 587.


Belangrijk: Vul bij Mappen > Pad van de hoofdmap het volgende in: Inbox


E-mail instellen Outlook 2013 stap 7


Vervolgens klik je op OK en dan op Volgende. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klik je op Sluiten en Voltooien.


Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

1. Instellen e-mailadres


Als je alle gegevens bij de hand hebt ben je klaar om het e-mailadres in te stellen.


Open het programma.


Beginscherm Outlook 2016


Klik linksboven op BESTAND, vervolgens zie je het volgende scherm.


Nieuw account toevoegen in Outlook 2016


Klik vervolgens op + Account toevoegen.


Vink de optie Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


Account toevoegen


Vink de optie IMAP aan en klik dan weer op Volgende om door te gaan, vervolgens zie je het volgende scherm.


E-mail gegevens invoeren


In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:




WaardeOmschrijving
NaamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadresVul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
Type accountVul hier IMAP in.
Server voor inkomende e-mailVul hier de inkomende mailserver in (dit is mail.jouw-domeinnaam).
Server voor uitgaande e-mailVul hier de uitgaande mailserver in (dit is smtp.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.
Wachtwoord onthoudenLaat dit vinkje aangevinkt staan, het programma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoef je vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van je e-mailprogramma.


Klik nu op de knop Meer instellingen en vervolgens op het tabblad Server voor uitgaande e-mail. Vink hier de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en dan de optie Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.


Instellingen voor uitgaande e-mail


Hierna open je in hetzelfde scherm het tabblad Geavanceerd. Hier pas je poort voor de uitgaande e-mail (SMTP) aan naar 587.


Belangrijk: Vul bij Mappen > Pad van de hoofdmap het volgende in: Inbox


Geavanceerde instellingen bij instellen e-mail


Vervolgens klik je op OK en dan op Volgende. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klik je op Sluiten en Voltooien.


Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

1. Instellen e-mailadres


Als je alle gegevens bij de hand hebt en het e-mailprogramma gestart hebt ben je klaar om het e-mailadres daadwerkelijk in te stellen.


Open Mail en klik op voorkeuren.


E-mail instellen op MacOS 1


Je krijgt nu het volgende scherm te zien:


E-mail instellen op MacOS 2


Klik op het plusje om een nieuw account toe te voegen. Vervolgens kan je een aantal keuzes maken, kies voor ‘Voeg andere Mail-account toe..’ en klik vervolgens op ‘Ga door’.


E-mail instellen op MacOS 3


Vervolgens kom je in het volgende scherm:


E-mail instellen op MacOS 4


In dit scherm vul je alle benodigde velden in. Hieronder volgt een beschrijving wat je waar dient in te voeren:



WaardeOmschrijving
Volledige naamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadresVul hier het e-mailadres in wat je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Als je alle gegevens hebt ingevoerd klik je op Maak aan. Je krijgt nu het volgende scherm te zien:


E-mail instellen op MacOS 5


Hier vul je de volgende gegevens in (zorg dat de overige instellingen conform bovenstaande afbeelding staan ingesteld):

Wij kiezen voor het type account IMAP.



WaardeOmschrijving
E-mailserverVul hier de inkomende mailserver in (dit is mail.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Nadat je de gegevens hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’. Nu krijg je het volgende scherm te zien:


E-mail instellen op MacOS 6


Klik op ‘Verbind’.


Vervolgens kom je in het volgende scherm:


Let op, mocht het niet lukken de SMTP in te stellen, gebruik dan de hostname smarthost.spamservice.nl


E-mail instellen op MacOS 7


Hier vul je de volgende gegevens in (zorg dat de overige instellingen conform bovenstaande afbeelding staan ingesteld):



WaardeOmschrijving
SMTP-serverVul hier de uitgaande mailserver in (dit is smtp.jouw-domeinnaam).
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Klik op ‘Maak aan’ om verder te gaan. Nu krijg je het volgende scherm te zien:


E-mail instellen op MacOS 8


Klik op ‘Verbind’.


Vervolgens kom je in het volgende scherm:


E-mail instellen op MacOS 9


Controleer voor alle zekerheid of alle gegevens wel correct zijn ingevoerd en of het Poort nummer wel op Poort 587 staat. Vink de optie ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’.



WaardeOmschrijving
PoortVul als poort, 587 in. De meeste internetproviders blokkeren namelijk port 25.
IdentiteitscontroleKies voor de optie MD5 Challenge-Response
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke je wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in van het e-mailadres.


Als je alles hebt ingevuld klik je op ‘OK’. Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, je kan het e-mailadres nu direct gebruiken!

Dit is afhankelijk van je gekozen pakket. Voor pakketten small, medium en large is dit respectievelijk: 1, 5 en 50.

Ga naar het menu-item: Email > Emailadressen Hier kun je vervolgens e-mail adressen en wachtwoorden aanmaken, wijzigen en verwijderen.

Zodra je domein geregistreerd is kun je binnen 1 week online gaan, nadat wij van jou de huisstijl of het logo ontvangen hebben.

Sparkybag maakt gebruik van automatische incasso welke geactiveerd wordt na een eenmalige confirmatie betaling via iDeal.

Standaard worden bij Sparkybag jaarabonnementen afgesloten. Voor € 5,- extra per maand is dit een maandcontract dat je per maand kunt opzeggen.

Afhankelijk van je keuze sluit je een maand- of jaarcontract af. Voor een meerprijs van €5,- per maand is je contract een maandcontract en dus maandelijks opzegbaar.

Nee. Sparkybag is all-in. Je krijgt een ontwerp, hosting, e-mail en een domeinnaam.

Je dient een account aan te maken bij Mollie.com De API-code die je daar krijgt kun je invoeren in ons beheersysteem. In het beheersysteem heb je overzicht over de betalingen. De financiële afhandeling geschied via Mollie.

In je dashboard kun je met één klik op de knop je contract opzeggen. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand.

Je kunt na je contractperiode je pakket wisselen. Let er daarbij wel op dat je gekozen design bij een kleiner pakket niet meer beschikbaar kan zijn.

Nee, Sparkybag is een full-managed webservice. Wij kunnen de data (de inhoud die je op je website hebt geplaatst) op verzoek voor je exporteren.

Je betaald automatisch per maand via automatische incasso. Je geeft hier akkoord voor via een eenmalige confirmatie betaling via iDEAL.

Contact Informatie

NEEM CONTACT OP

E-mail: info@sparkybag.nl
Contactgegevens